|
Post by Órelindë Lúinwë on Jan 15, 2003 9:47:26 GMT 1
Oke, bedankt voor de waarschuwing arwen!! Ik probeer het wel, maar ik denk dan niet dat het me lukt, mijn vader heeft ze wel toen hij mijn leeftijd was gelezen in het engelse, zei hij, maar ja, eerst wil ik ze in het nederlands uitlezen... :-*kussiezz , Goldie
|
|
|
Post by efghénalion on Jan 15, 2003 21:42:27 GMT 1
het lijkt me ook verschrikelijk moeilijk om de engelse boeken te lezen en begrijpen. maar als ik wat ouder ben zal ik ze proberen. ik ben wel goed in engels, heel goed. ik begrijp er enorm veel van en heb een goede uitspraak maar ik maak gewoon domme fouten bij het schrijven. zo zijn er die het wel kunnen schrijven omdat ze het zohard blokken maar hun uitspraak is ronduit slecht. dan vind ik het beter om veel woorden te begrijpen en kunnen praten dan te schrijven. spijtig is men frans wat minder goed en moet ik weer met een buis naar huis zijn gekomen. rrrrr, ik haat mijn leraar frans. geschiedenis geeft hij goed maar frans niet. en onze hele klas heeft ruzie met hem dan is hij nog onze titularis. hij behandelt ons niet goed omdat we zijn sleutels kwijt hebben gespeeld en nog een paar prullige dingetjes.
maar kom het is avond en en school ligt nog vele uren voorop. en het gaat hier vooral over lord of the rings. dus nog een paar jaartjes en ik verdiep mij in de engelse versies. maar de twee hartsvrienden merry en pippin klinken toch meer bij elkaar als merijn en pepijn. dat is zo wij 2 en onze namen klinken ook al zo.
|
|
|
Post by Órelindë Lúinwë on Jan 17, 2003 16:38:56 GMT 1
Ja, maar merry en pippin komen toch uit een andere familie, als ik het goed gelezen heb?? Maar goed, dat boeit ook niet zo errug... Je hebt gelijk efghenal, ik snap ook niets van Frans... kussiezz, Goldie
|
|
Boromir
Hobbit
"It is a gift. A gift to the foes of Mordor! Why not use this ring?"
|
Post by Boromir on Feb 8, 2003 13:43:39 GMT 1
Ja, ik snap er ook echt de ballen van. Maar ik vind het Engels ook leuker dan de Nederlandse boeken maar ik vind Merijn en Pepijn wel beter bij elkaar passen dan Merry and Pippin. Maar ik vind het wel leuker klinken. Merijn en Pepijn rijmt ook nog eens op elkaar en daardoor vind ik ze dus meer bij elkaar passen. Maar dat wil niet zeggen dat ik Merry and Pippin niet beter vind klinken. Snappen jullie het nog een beetje? Volgens mij heb ik weer eens een van mijn vaagheidsaanvallen.
Boromir
|
|
|
Post by Órelindë Lúinwë on Feb 8, 2003 15:02:40 GMT 1
ja, volgens mij ook... neehoor, was maar een stom grapje... ik snap vooral niet die lidwoorden van Frans, wanneer je nou de moet schrijven of de la... Merry en Pippin zijn ook geen familie, het zijn gewoon twee vrienden van elkaar... dus ze hoeven ook niet bij elkaar te passen, vind ik... kussiezz, Goldie
Nee, da's niet waar. Merry en Pippin zijn wel familie van elkaar. Het zijn neefjes van elkaar. Maar het zijn natuurlijk ook goede vrienden. En Legsie, ik heb het boek bijna uit. Nog zo'n 30 bladzijdes ofzo.
Frodo
|
|
|
Post by Legolas on Feb 23, 2003 13:39:57 GMT 1
Ik ben nu in The Hobbit in het Engels aan het lezen, omdat Frodo een wedstrijd wilt houden, maar ik zit nu al bijna een maand te wachten tot dat ze er is, daarom wil ik haar via deze topic even aanmoedigen: [glow=red,2,300]Hup frodo, Hup Frodo..[/glow]
Legsie
|
|
|
Post by Órelindë Lúinwë on Feb 28, 2003 13:10:47 GMT 1
haha, ik heb de hobbit en de drie delen al uit, maar ik doe lekker mee met Legsie
Hup Frodo, hup Frodo!!
Kussiezz, Goldie
|
|
|
Post by Lyvyan Wood of the Shire on Feb 28, 2003 19:04:36 GMT 1
Ik heb het eerste boek eindelijk uit!!! Joepiiiiiiiiieeeeee!!! Nu de volgende 2 boeken nog!
Frodo
|
|
|
Post by Órelindë Lúinwë on Mar 1, 2003 11:10:21 GMT 1
yeeeeej, eindelijk, ik heb in die tijd dat jij deel 1 hebt uitgelezen deel 1,2, en 3 uitgelezen hup Frodo hup frodo! kussiezz, Goldie
|
|
|
Post by Legolas on Mar 1, 2003 14:42:51 GMT 1
Oke, succes Frodo.
Ik zal straks voor je opzoeken op welke pagina ik ben, dan kan de wedstrijd (eindelijk) beginnen.
Legsie
P.S. Bedankt voor je hulp Goldie, het heeft geholpen.
|
|
|
Post by Lyvyan Wood of the Shire on Mar 1, 2003 19:12:07 GMT 1
Nou, ik had hem wel al anderhalve week uit maar ik was vergeten het hier te posten. Stom van me maarja, ik heb hem uit en dat is het enige dat telt. Maarreh, Goldie? Hoe kun jij nou weten hoe lang ik al bezig ben met lezen? Toen ik was begonnen met lezen kende ik jou nog helemaal niet dus kun jij dat toch ook niet weten? En ik heb ook een hele tijd niet gelezen. Vanwege mijn huiswerk enzo. Maar dat boeit ook niet...
Frodo
|
|
|
Post by Legolas on Mar 2, 2003 14:09:09 GMT 1
Ach, zo erg is dat toch niet, of wel Ik ben al ongeveer even lang aan het lezen als Frodo. We zijn ongeveer samen in de Hobbit begonnen. En toen we die uit hadden, zijn we allebei in In De Ban Van De Ring begonnen. Ik was er iets eerder in begonnen, omdat ik de laatste 3 hoofdstukken (ongeveer) van de Hobbit op een dag heb uitgelezen. Maar nu zijn we toch bijna weer op hetzelfde punt. Legsie
|
|
|
Post by Órelindë Lúinwë on Mar 3, 2003 17:08:18 GMT 1
Go Frodo, go Legsie!! ik ben melig, let maar niet op mij, ik heb een keer een goed cijver voor Frans! kussiezz, Goldie
|
|
|
Post by Lyvyan Wood of the Shire on Mar 3, 2003 20:10:02 GMT 1
Ja, maar eigenlijk is het wel niet zo eerlijk want ik heb wel veel meer huiswerk dan Legsie en dan is het logisch dat ik dan vaker zin heb om aan de comp te zitten dan te gaan lezen omdat ik dan wel weer genoeg boeken heb gezien voor de hele dag. Maar Legsie, oké, dat kun jij niet weten maar ik was al begonnen in De Hobbit toen ik alle HP-boeken uit had. Ja, ik heb toen alleen het eerste hoofdstuk gelezen maar het is toch iets... Maarja, dat boeit ook niet. En a.u.b. eventjes niet meer lezen hè, Legsie! Anders haal ik je nooit meer in en kunnen we het net zo goed laten. Oké? Nou, ik ga vanavond maar weer eens lekker verder lezen...
Frodo
|
|
|
Post by Legolas on Mar 4, 2003 12:46:03 GMT 1
Ik ben nou ook niet meer aan het lezen, nu lees ik De Hobbit in het Engels en De Silmalirion of zo iets. Dat laatste boek speelt zich af in de eerst era (voor de ring), het is wel een leuk boek, maar ik snap er niet veel van.
Legsie
|
|